W stanach Zjednoczonych gry video online cieszą się dwukrotnie większą popularnością u kobiet niż u mężczyzn.
Według ankiety stworzonej przez The Nielsen Entertainment, spośród około 117 milionów osób grających w gry komputerowe, ponad połowa (56%) uczestniczy w rozgrywkach przez Internet. W tej grupie zaś 64% stanowią kobiety.
Jeśli chodzi o kryterium wiekowe- 45% to gracze nastoletni, a prawie 8% osób korzystających z gier internetowych ma 45 lat, bądź powyżej.
Choć kobiety stanowią prawie 2/3 spośród wspomnianych graczy, mężczyźni wciąż przewyższają je liczebnie biorąc pod uwagę zainteresowanie całym rynkiem gier video.
Szybki rozwój technologii i coraz łatwiejszy dostęp do niej jest przyczyną powstawania nowego rodzaju społeczności- społeczności internetowej oraz wzrostu popularności rozrywki interaktywnej, a także powstania całkiem nowych modeli reklamowych. Gracze internetowi tworzą charakterystyczne wspólnoty, których członkowie zamieszkują niejednokrotnie odległe części globu.