Kobiety są coraz aktywniejszymi użytkownikami Internetu - takie wnioski płyną z raportu przygotowanego przez firmę K2 na potrzeby portalu Repka.pl. Raport powstał na podstawie danych z blisko 20 polskich i zagranicznych źródeł z lat 2006-2008.
Zdaniem autorów raportu „Internet była kobietą..." sieć jest w coraz większym stopniu sfeminizowana - kobiety zaczynają tu dominować nad mężczyznami. Coraz bardziej cenią jakość i wiarygodność znajdowanych w sieci informacji, chętnie angażują się w społeczności online oraz wymianę opinii z innymi użytkownikami Internetu, są aktywnymi graczami online, chętniej od mężczyzn odwiedzają serwisy plotkarskie, korzystają z rozrywki mobilnej i coraz chętniej robią w Internecie zakupy.
Z Internetu korzysta obecnie 45,2% Polek powyżej 15 roku życia, a ich udział w populacji Internautów wynosi 49,7%. Przeciętna polska użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, posiada wykształcenie wyższe, mieszka w mieście, z Internetu korzysta codziennie lub prawie codziennie, spędza w sieci średnio ok. 43 godzin miesięcznie, a jej internetowy „staż" wynosi od 2 do 5 lat.
Co kobiety robią w sieci? 13% internautek dyskutuje na forach, 10% zamieszcza tu i szuka ogłoszeń, 3% pisze blog, 24% ściąga muzykę, 18% słucha radia internetowego, 16% gra w gry online, 15% ściąga filmy i klipy wideo, 41% robi zakupy, 29% korzysta z bankowości online, 17% rezerwuje bilety, 16% bierze udział w aukcjach, 81% wysyła maile, 35% korzysta z komunikatorów, 31% wysyła SMS-y, 6% korzysta z czatów, a 100% poszukuje informacji. Są to głównie wiadomości potrzebne do nauki lub pracy (66%), ekonomiczno - prawne (24%), z kraju i ze świata (57%), związane z ich hobby i zainteresowaniami (62%), dotyczące książek, muzyki i filmów (41%) i wydarzeń kulturalnych (40%).
Wśród produktów kupowanych przez kobiety w sieci znajdują się głównie odzież, bielizna i buty (23%), kosmetyki (15%), książki (19 %), bilety na koncerty (6 %), bilety lotnicze i kolejowe (7%) i rzeczy dla dzieci (9%).
Coraz większa grupa kobiet przyznaje się do pewnego rodzaju uzależnienia od Internetu. Spośród badanych kobiet 37% uznało go za najważniejsze medium, a 28% stwierdziło, że nie może bez niego żyć. Ponad 2/3 badanych stwierdziło, że brak Internetu przez tydzień istotnie zakłóciłby ich codzienny tok zajęć. Do najczęściej poszukiwanych przez kobiety w sieci treści należą informacje zdrowotne - szuka ich blisko 90% kobiet w wieku 25-34 lata. Internet jest dla nich głównym źródłem informacji medycznych - cenionym bardziej od opinii rodziny czy znajomych, a większość kobiet szuka tu informacji o zdrowiu także przed wizytą u specjalisty.
Internet stał się dla kobiet także ważnym miejscem spotkań i rozmów. Internautki lubią zarówno słuchać rad innych, jak i wyrażać własne zdanie: 73% kobiet ceni opinie innych użytkowników Internetu, prawie 60% lubi dzielić się własnymi pomysłami i doświadczeniami, a ok. 40% dyskutuje w sieci na różne tematy. Podobnie jak w „realu", kobiety aktywnie działają w społecznościach online, głównie przenosząc do nich swoje offline'owe znajomości, ale także nawiązując nowe. Badania wykazały, że kobiety mają w serwisach społecznościowych więcej znajomych oraz spędzają w nich znacznie więcej czasu, niż mężczyźni. Wyjątek stanowią sieci biznesowe, gdzie nadal dominują mężczyźni.
Inną formą „sieciowej aktywności" preferowaną przez kobiety są gry online. Jak wykazały badania, kobiety są aktywnymi graczami online - często znacznie bardziej od mężczyzn. W niektórych krajach, np. w USA, liczba grających kobiet przekracza już liczbę mężczyzn.