Z badań przeprowadzonych przez wrocławską firmę IMAS International wynika, że największym zaufaniem Polaków cieszą się takie marki samochodów, jak Toyota, Audi i Volkswagen. Listę 10 najpopularniejszych marek zamykają Daewoo, Fiat, Ford i Skoda.
Samochód w swoim gospodarstwie domowym ma już 65 procent Polaków, a 11 procent badanych przez IMAS deklaruje, że ma ich co najmniej dwa. W porównaniu do roku 2001 odsetek gospodarstw, które posiadają samochód. wzrósł o sześć procent. Zmotoryzowani są na ogół mieszkańcy mniejszych miast: badanie wykazało, że najwięcej gospodarstw nie posiadających samochodu znajduje się w miastach powyżej 200 tysięcy mieszkańców.
Najczęściej posiadaną przez Polaków marką samochodów w 2008 roku jest Fiat (18 procent), Opel (14 procent), Volkswagen (11 procent), Ford (10 procent), Renault (8 procent) i Daewoo (8 procent). Badanie IMAS- u wykazało także, że Polacy nadal najchętniej kupują auta używane, zwykle Volkswageny, Ople, Audi, Toyoty, BMW, Mercedesy, Fiaty i Fordy.