Firma Nike rozpoczyna w Polsce kampanię marketingową pod hasłem „Taka jestem”, która ma promować kobiety-sportowców, a zarazem zachęcić do uprawiania sportu nowe pokolenie dziewczyn.
Celem nowej kampanii „Taka jestem” jest zachęcenie kobiet do uprawiania sportu. Firma chce, aby jak najwięcej dziewczyn i kobiet zdało sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma dla nich sport i jaki pozytywny wpływ może wywrzeć na ich życie. „Dziewczyny uprawiające sport są silniejsze fizycznie i duchowo” - podkreśla Piotr Sośnierz, Dyrektor ds. Marketingu w Nike Poland. „Ludzie często nie zdają sobie sprawy z tego, że uprawianie sportu, poza aspektem czysto fizycznym, wzmacnia także ich psychikę. I właśnie tę myśl chcemy przekazywać w całej naszej kampanii”. Dziewczyny często traktują sport jako coś, co muszą, ale niekoniecznie chcą robić. I taką postawę ma zmienić Nike. „Powinniśmy chwalić i promować dziewczyny, które uprawiają sport. Skorzystajmy więc z okazji i nie tylko podczas tej kampanii podziwiajmy ich pewność siebie, ich siłę i piękno” - dodaje Piotr Sośnierz.
W działaniach „Taka jestem” firma Nike współpracuje z grupą młodych europejskich zawodniczek, które będą promować główną myśl kampanii. Wśród nich są Perri Shakes-Drayton (Wielka Brytania), Fabienne Nadarajah (Austria) i Vanessa Fernandes (Portugalia). „Wszystkie te zawodniczki wyróżniają się ogromnym zaangażowaniem, wielką siłą i silną wolą. Co więcej, są świetnym przykładem na to, że można zrealizować swoje marzenia i pokonać przeszkody, które stoją nam na drodze. Z licznych zgromadzonych przez nas materiałów wizualnych – prezentujących te kobiety – bije piękno różnych dyscyplin sportowych. Fotografom naprawdę udało się uchwycić piękno tych zawodniczek. Piękno związane z pewnością siebie, siłą i walką do samego końca” - podsumowuje John Norman, Executive Creative Director z agencji reklamowej Wieden+Kennedy Amsterdam.
Kampanię „Taka jestem” przygotowała agencja reklamowa Wieden+Kennedy z Amsterdamu, ściśle współpracując z zespołem marketingowym Nike EMEA. Jednym z głównych elementów kampanii jest witryna NikeWomen.com, na której znajdują się wywiady ze sportsmenkami Nike, zdjęcia i filmiki z ich udziałem, jak również prezentacja nowej kolekcji NikeWomen na sezon Wiosna 2008. Specjalnie na potrzeby kampanii „Taka Jestem” na witrynie NikeWomen.com zorganizowano konkurs dla internautek – tworząc swój sportowy profil i głosując na faworytki można wygrać wyczynowy weekend i trening z jedną z zawodniczek Nike (polska edycja tego konkursu prowadzona jest pod patronatem magazynu Shape). Działania promocyjne w ramach kampanii „Taka Jestem” obejmują też prasę, internet oraz sieć detaliczną sklepów. Do marcowych wydań magazynów Cosmopolitan i Shape oraz do kwietniowego wydania magazynu Glamour dodany zostanie specjalny album-insert, komunikujący główne założenia akcji za pomocą grafik wizerunkowych i haseł motywujących do uprawiania sportu. Kampania internetowa promująca akcję i konkurs „Taka Jestem” obejmie odpowiednio dobrane witryny kobiece i młodzieżowe (np. interia.pl, onet.pl, korba.pl, female.pl, o2.pl, grono.net) i potrwa od połowy lutego do końca marca br. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MindShare.
Wszystkie sklepy biorące udział w kampanii otrzymają specjalne grafiki i elementy ekspozycyjne witryn. Dodatkowo, w kilku wybranych sklepach będzie można za pomocą łącza Bluetooth pobrać 30-sekundowy filmik prezentujący ideę akcji „Taka Jestem”. W ramach działań dodatkowych, w lutym i marcu br., na terenie warszawskich uczelni (Szkoła Główna Handlowa, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademia Wychowania Fizycznego) zorganizowane zostaną mini-galerie, w których dziewczyny będą mogły zapoznać się z ideą kampanii „Taka Jestem”, obejrzeć zdjęcia i filmy przedstawiające zawodniczki Nike oraz ich przesłania. Każda kobieta odwiedzająca galerię będzie również mogła zrobić i zostawić swoje własne zdjęcie ze sportowym przesłaniem oraz wziąć udział w konkursie „Taka Jestem”, tworząc swój profil w witrynie