Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 - 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Jakie informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki? Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad, sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show biznesu. Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.
Ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników pokazuje, jak różne są zainteresowania polskich internautek. Elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe, internetowy sennik, strona biblioteki - internetową widownię tych witryn stanowią przede wszystkim kobiety. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki, są także platformami wymiany informacji, doświadczeń i prezentacji kobiecego punktu widzenia.
Przekonanie, że w świecie komputerów i internetu dominują mężczyźni przestało być uprawnione. Z najnowszych, grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim internecie nie dominuje żadna z płci. Coraz większy dostęp do internetu oraz łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne, jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.