Największe stacje telewizyjne w Polsce najchętniej oglądane są przez kobiety. Najmniej przedstawicielek płci pięknej wybiera Polsat (56,31 proc.), najwięcej - TVN (61,62 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Pod względem wieku wszystkie główne kanały mają podobne audytorium. Najmłodszą widownię ma Polsat (dominują w niej osoby w wieku od 35 do 59 lat), najstarszą - TVP1 (większość oglądających ma powyżej 45. roku życia).
Jedynka i Dwójka najchętniej wybierane są przez mieszkańców wsi oraz najmniejszych miast, Polsat również oglądają głownie ludzie mieszkający na prowincji, a także w średnich miastach, natomiast TVN jest stacją zdecydowanie miejską.
Pod względem wykształcenia trzy telewizje: TVP1, TVP2 i TVN gromadzą głównie widzów z wykształceniem podstawowym i średnim. Jedynie Polsat cieszy się największą popularnością tylko wśród osób, które ukończyły szkoły podstawowe.