Liczba Amerykanek korzystających z zasobów sieci stale rośnie – od 2000 roku wzrosła ona o 12,4 punkty procentowe; liczba internautów płci męskiej wzrosła w tym czasie o „jedyne” 3,2 pkt.
Z badań amerykańskiego eMarketera wynika, że w tym roku kobiety będą stanowiły ponad 51% spośród wszystkich użytkowników Internetu w USA. Dane te dotyczą jednak tylko użytkowników mających więcej niż trzy lata – w grupie użytkowników pełnoletnich nadal nieco większą grupę stanowią mężczyźni. Oznacza to, że miłośniczek internetu jest więcej wśród najmłodszej generacji Amerykanów.
Analitycy eMarketera twierdzą, że w przyszłości liczba internautek jeszcze wzrośnie: dla dziewczyn, które dorastając miały stały kontakt z najnowszą technologią nie istnieje coś takiego, jak różnica płci w korzystaniu z sieci, a rozwój serwisów przeznaczonych specjalnie dla kobiet jeszcze spotęguje ich zainteresowanie Internetem.