Firma EMAR Marketing Research na zlecenie Luksusowego i Elitarnego Klubu Turystyki Kobiecej LEKTYKA przeprowadziła badania na temat preferencji polskich kobiet w zakresie podróży. Respondentkami były kobiety w wieku 24 - 60 lat, zamożne, wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zajmujące wysoką pozycję zawodową.
Badania przeprowadzone przez EMAR Marketing Research pokazują, że tylko 15% respondentek jeździ w celach turystycznych po kraju, reszta preferuje wyjazdy zagraniczne lub jedne i drugie. Średnia częstotliwość wyjazdów zagranicznych to prawie 3 razy w roku. Głównym celem wyjazdów zarówno krajowych, jak i zagranicznych jest turystyka i wypoczynek, na drugim miejscu podróże służbowe, na następnych: odwiedziny, odnowa biologiczna i zakupy. Wśród krajów, które odwiedzamy najchętniej prym wiodą Włochy, Portugalia i Chiny.
Czym kierujemy się przy wyborze oferty? Najważniejszy jest element poznawczy i przygodowy, dopiero na następnym miejscu plasuje się wygoda i cena. Wyjazdy krajowe respondentki organizują samodzielnie, natomiast przy organizacji wyjazdów zagranicznych prawie połowa korzysta z biur podróży.
Spośród wymienionych aktywnych form spędzania wolnego czasu Polki wskazały piesze wycieczki, wycieczki rowerowe i narciarstwo. Co piąta respondentka uprawia kajakarstwo i żeglarstwo, a co szósta jazdę konno lub nurkowanie. Aż 64% respondentek stwierdziło, że ulubionym sposobem spędzania urlopu jest dla nich wyjazd z elementami aktywnego wypoczynku.
Na pytanie z kim najchętniej wybrałaby się Pani na wyjazd turystyczny prawie 40% kobiet odpowiedziało, że z rodziną. Co czwarta kobieta pojechałaby ze znajomymi lub krewnymi obu płci, a 12% tylko z samymi kobietami. Samotny wyjazd - bez rodziny czy znajomych - wybrałoby prawie 4% ankietowanych.