Jak co roku w grudniu kobiety stają przed bardzo trudnym zadaniem, jakim jest przygotowanie swoich rodzin na święta. Generalne porządki, pieczenie pierniczków choinkowych, kupowanie prezentów to zadania, które pracująca Polka musi zmieścić w swoim i tak napiętym planie dnia.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Acxiom Polska okres przedświąteczny to dla nas czas wielkich zakupów, podczas których chętnie rozglądamy się za tzw. okazjami: 50% badanych kobiet deklaruje, że zakupy robi głównie na promocjach i wyprzedażach. Ta grupa konsumentek poszukiwania prezentów świątecznych zaczyna już długo przed świętami. 55% ankietowanych deklaruje, że jeśli może zrobić coś sama zamiast kupować, chętnie poświęci swój czas. Dla tych kobiet dobrym pomysłem na upominek dla bliskich może być nalewka własnej roboty lub domowe trufle. Budżety polskich rodzin zapewne odczują świąteczne zakupy. Tylko 6% ankietowanych zadeklarowało, że zarobki wystarczają na wszystko bez specjalnego oszczędzania, 30% żyje oszczędnie i wówczas starcza na wszystko, natomiast 24% stara się wydawać jak najmniej, aby odłożyć na poważniejsze zakupy.
Sposobem na obniżenie kosztów przy zakupie prezentów mogą być zakupy na aukcjach internetowych, jednak tylko 9% badanych oszczędza w ten sposób. Nie oznacza to, że pozostali nie analizują ofert różnych sprzedawców. 55% badanych uważnie porównuje ceny zanim coś kupi, przy czym 33% wybiera droższe, lepszej jakości produkty, wiedząc, że będą dłużej służyły. Znacznie więcej, bo aż 48% konsumentek unika drogich produktów nie chcąc przepłacać za markę.
Mimo, że wciąż bardzo mało Polek kupuje na aukcjach internetowych, to dla 22% internautek zakupy w sieci są jednym z głównych sposobów wykorzystania Internetu. Około 46% respondentek korzysta z Internetu wysyłając e-maile, część z nich zamierza wysłać za pośrednictwem sieci życzenia świąteczne do znajomych.
Ponad 48% Polek lubi słuchać muzyki. Większość prac przedświątecznych można wykonywać słuchając radia. Na stałe słuchaczki liczyć mogą głównie RMF FM (49% badanych) i Radio Zet (44%).
Polki nie powinny zapominać w przedświątecznej gorączce o chwili dla siebie, ale - jak wynika z badań - tylko niespełna 15% badanych kobiet w ciągu 3 miesięcy poprzedzających badanie odwiedziło gabinet kosmetyczny, tyle samo korzystało z solarium. Zaledwie 6% uczestniczyło w zajęciach fitness lub ćwiczyło na siłowni. Sauna, SPA i gabinet masażu to nadal w Polsce przyjemność dla nielicznych. Dobrym pomysłem może się więc okazać obdarowanie bliskiej osoby karnetem na zabiegi pielęgnacyjne. Równie ciekawym prezentem gwiazdkowym może być także książka, bo dwie na trzy kobiety pytane o swoje hobby podają właśnie czytanie.