W sezonie wiosna-lato 2008 marka Troll prezentuje swoją wersję niezwykle ostatnio popularnych ugly toys, czyli maskotek tak brzydkich i śmiesznych, że aż trzeba je pokochać. Co ciekawe, maskotek, które kochają nie tylko dzieci, lecz także dorośli. Trend pozytywnego „zdziecinnienia” zagościł już na dobre w świecie mody. Na swoich pokazach udowodnili to m.in. Dolce & Gabbana i Prada.
Potworek Trolla to zabawna postać, która jest motywem wiodącym jednej z wiosennych linii Trolla. Pojawi się ona w sklepach już w połowie lutego. Ugly friend, czyli trollowy potworek, będzie wszechobecnym motywem w postaci nadruków na bluzach, t-shirtach, torbach, a nawet butach. Będzie go można zobaczyć w różnych zaskakujących sytuacjach, np. podłączonego do prądu, podróżującego na latawcu. Projektanci potraktowali tę linię z przymrużeniem oka, stawiając na dobrą zabawę. Zadbali przy tym o detale: zabawne pullery, oryginalne podszewki, duże, kolorowe guziki. Dopełnieniem całości jest bardzo szeroki wybór dodatków i gadżetów, które w tej linii odgrywają znaczącą rolę. Charakterystyczna jest także zdecydowana, wyrazista kolorystyka oraz zaskakujące połączenia kolorów, np. fioletowego z żółtym.