kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Wczasy z Internetem
2008/1/23 9:20:00

Włochy, Grecja i Hiszpania - internauci planujący wyjazd z biurem podróży w ciągu pierwszego półrocza 2008 roku za cel swoich wypraw wybierają przede wszystkim kraje europejskie. Ponad 60 proc. użytkowników sieci wskazuje internet jako główne źródło wiedzy o zamierzonej podróży, podaje Gemius.

Sezon wiosenno-letni tradycyjnie pozostaje „najgorętszym” okresem urlopowym – ponad połowa internautów planuje wyjechać z biurem podróży dokładnie w tym czasie, podczas gdy zimowy wyjazd ma w zamiarach blisko jedna czwarta badanych – czytamy w raporcie Gemius „Turystyka wśród internautów”. Najczęściej wskazywanym kierunkiem podróży jest Europa (55 proc.), a szczególnie „gorące” punkty na mapie to jej południowa część: Włochy, Grecja i Hiszpania. W sezonie zimowym popularność zyskują także Austria i Słowacja.

Od 1000 do 4000 złotych na osobę - tyle planuje przeznaczyć na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży ponad połowa internautów. W okresie zimowym zakładane wydatki są niższe. Co drugi internauta planuje wyjazd w kwocie do 2000 złotych na osobę. Biorąc pod uwagę różnorodność sposobów płatności za wyjazd planowany z biurem podróży, zdecydowanie najbardziej preferowanym wśród respondentów jest opłata gotówką (43 proc.). Co piąty zamierza dokonać zapłaty przelewem internetowym (26 proc.). Równie popularna jest karta kredytowa (24 proc.).

Wyniki badania wydają się potwierdzać, że Internet stał się naturalnym źródłem informacji o planowanej podróży – dwie trzecie internautów zamierzających wyjechać z biurem podróży w ciągu najbliższego pół roku wskazało informacje w sieci za najchętniej wykorzystywane podczas planowania wycieczki. Strony biur podróży (61 proc.), wyszukiwarki (49 proc.) i portale turystyczne (48 proc.) to najchętniej odwiedzane miejsca w sieci wśród osób szukających informacji o planowanym wyjeździe z biurem podróży.

Serwis „Turystyka” na portalu Onet.pl we wrześniu 2007 roku odnotował największy zasięg (12,96 proc. we wrześniu 2007) spośród serwisów turystycznych na największych polskich portalach, pozostając tym samym liderem oglądalności ogółu polskich stron internetowych poświęconych turystyce. Strony o tematyce turystycznej odwiedzają głównie uczniowie lub studenci (30,77 proc.) oraz osoby z wykształceniem co najmniej średnim, korzystający z internetu codziennie lub prawie codziennie.

Wyniki badania potwierdzają, że o ile Internet stał się już głównym źródłem informacji o planowanym urlopie, o tyle w przypadku rezerwacji miejsca wyjazdu organizowanego z biurem podróży prawdopodobnie większą wartość ma dla badanych bezpośredni kontakt z organizatorem wyjazdu. Niemal ¼ internautów, którzy dokonali już rezerwacji, wykorzystała do tego celu Internet (wypełniając kwestionariusz online albo wysyłając e-mail). Większość osób (40 proc.), które zarezerwowały już miejsce, zrobiły to odwiedzając siedzibę biura podróży.


()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: internet, urlop, wakacje, wycieczka


 


 


 

Ta pizza jest jedną z najłatwiejszych, a jednocześnie najsmaczniejszych. Jedyna trudność to "lepienie pieroga", ale nawet niekształtna smakuje znakomicie.»